Bugünlerde spor müsabaklarında rastladığımı yeni bir teknoloji var. Özellikle ABD’deki yayıncıların kullandığı bu teknoloji canlı yayındaki pozisyon tekrarlarında zamanı durdurup, döndürmeyi başarıyor. Tıpkı Matrix’te Trinity’nin polise attığı tekme gibi…
CBS Sports, together w/ 4DReplay, debuted replay technology never before seen in US national broadcast during today’s @OhioStateHoops v. @UNC_Basketball game in the @CBSSports Classic.
The replay system creates a 360-degree video of moving objects with any angle and depth. pic.twitter.com/wFCUsFypG5
— CBS Sports PR (@CBSSportsGang) 23 Aralık 2017
Güney Kore’den çıkan 4DReplay isimli bu teknolojiyi CBS Sports, Fox Sports ve NBC kullanıyor. K-ICT Born2Global kuluçkasından bir startup olarak dünyaya gelen 4DReplay hareketleri 360 derece olarak yakalayabiliyor.
https://www.youtube.com/watch?v=_8vgdDB37lU
Firma ilk olarak bu teknolojiyi 2014 Asya Oyunları’nda denedi. Sonraki yıllarda Güney Kore ve Japonya’daki Baseball yayınlarında kullanılmaya devam etti. Şimdi 4DReplay batı pazarını açılmaya ve portfolyosunu geliştirmeye çalışıyor.
https://www.youtube.com/watch?v=a1lWJU_R38o
Firmanın CEO’su Hongsu Jung “Kore’deki ve global spor pazarındaki yayınlarda ciddi bir hacim farkı var. Özellikle de yayın hakları konusunda. Diğer kıtalarda iş yapabilmemizi kolaylaştırmak için genel merkezimizi Slikon Vadisi’ne kurduk” diyor.
Check out the cool 360 replay of Myles Jury's flying knee in his big win over Rick Glenn! #UFC219 https://t.co/cQt2U8OQ0w
— FOX Sports: UFC (@UFCONFOX) 31 Aralık 2017
CBS Sports 4DReplay teknolojisini ABD’de ilk olarak Aralık ayında Kolej Basketbolu Ligi’nde Ohio State ve North Carolina maçında denedi. Teknolojinin kullanıldığı en büyük organizasyon ise 2018 NHL All-Star Maçı oldu. Teknoloji hokeyde çok iyi çalıştı çünkü takip etmesi çok zor olan bu sporda dinamik görüntüler yansıttı. Bu maç için her tarafta 50’şer tane olmak üzere toplam 100 kamera yerleştirildi.